Viziunea fotografică | O călătorie permanentă (II)

Shape Image One
Viziunea fotografică | O călătorie permanentă (II)

Iată că am revenit cu partea a II-a a articolului dedicat viziunii fotografice. În articolul anterior am stabilit că viziunea reprezintă fundamentul fotografiei, dar nu poate fi ceva stabil.

Viziunea se schimbă și evoluează o data cu noi, acceptând acest fapt ca fiind ceva natural, ne va fi simplu că creștem continuu prin ceea ce facem, altfel putem intra oricând într-o stare de comoditate și să ne simțim lipsiți de inspirație… Imaginile noastre nu ve vor mai împlini așa de mult, iar entuziasmul, implicarea și profesionalismul vor scădea considerbil. Ceea ce este la fel de natural, pentru că oricât de pasionați putem fi de fotografie, avem nevoie permanent de provocări care să ne ghideze constant în evoluția noastră artistică.

Vezi aici articolul anterior. 

 

viziunea
© Mihai Stetcu / Canon EOS 5 D MARK II, 15 mm, f/4.5, 1/ 1600 s, ISO 250

 

Și totuși, chiar dacă uneori ne simțim în plină inspirație, în plin flow, viziunea poate fi suficient de vagă ori noi suficient de nesiguri încât să evităm o reacție imediată a ceea ce se petrece în jurul nostru. De asemenea, ne putem întâlni cu situații în care să fim foarte atașați de subiectul nostru și automat ne va fi greu să ne exprimăm sentimentele prin intermediul imaginilor. Ei bine, în acele momente trebuie să conștientizăm că este vremea să abordăm lucrurile dintr-o altă perspectivă.

Astfel, intervine rolul camerei de fotografiat, mai exact, relația pe care noi în calitate de fotografi o avem cu aceasta. Aparatul de fotografiat poate fi mai mult decât un instrument de lucru, poate deveni un mijloc prin care fotograful își clarifică cadrul.

 

viziunea
© Elena Corbu / Canon EOS 5 D Mark III, 24-70 mm, f/2.8, 1/1000 s, ISO 200

 

Iar aici, mă refer la celebra expresie despre „Excluderea ordinii din haos”. Doar privind prin vizorul aparatului, vom reuși să vedem mai clar povestea, mesajul, fotografia. Vom exclude elementele nedorite din cadrul nostru, vom schimba unghiurile nepotrivite, vom aloca mai multă atenție geometriei, etc. Creând o relație directă cu cadrul, prin intermediul aparatului reușim să ne definim mai bine viziunea asupra imaginii finale.

Descoperă noi modalități prin care să-ți conturezi viziunea în fotografie, aici. 

O compoziție fotografică care a fost realizată în urma unei viziuni bine conturată va ieși întotdeauna din banal și va impresiona prin:

  • naturalețea  momentului suprins
  • relația elemetelor din cadru
  • valoarea mesajului dată de simboluri și emoții
  • interacțiunea fotografului cu subiectul

 

viziunea
© Luiza Marinaș (Boldeanu) / Nikon D 700, 70-200 mm, f/ 2.8, 1/160 s, ISO 3200

 

Cel mai important este să ne împrietenim cu ideea dezvoltării permanente și să nu ne oprim nicioatată din a căuta frumosul în tot ceea ce ne înconjoară: oameni, povești, cărți, muzică, filme, cursuri, workshop-uri, etc.

Așteptăm cu drag în comentarii întrebările și experiențele tale fotografice legate de viziunea fotografică și nu numai!

Învață să gândești și să vezi creativ la cursurile de fotografie Photo Insights Academy.

Vezi aici evenimentele următoare și calendarul Photo Insights.

Autor articol: Elena C. Corbu

Fotografii articol: Luiza Marinaș (Boldeanu), Elena C. Corbu, Mihai Stetcu 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *