Proiecte fotografice – Escape

Shape Image One
Proiecte fotografice – Escape

Când vine vorba de proiecte fotografice sau serii de imagini, motivația și scopul urmărit al fiecăruia poate fi foarte diferit. Astfel că, fiecare va putea să-și prezinte o serie de imagini prin prisma propriei motivații sau analize, urmărind un studiu de natură tehnică sau estetică.

 

Aș vrea să vin cu câteva detalii legate de particularitățile detaliilor pe care le-am urmărit în crearea unei serii dragi mie, ”Escape”. Nu aș plasa acest articol în categoria definiției unei serii de imagini, ci mai degrabă ca o descriere a drumului pe care l-am urmat eu în crearea acestei serii- poate sunteți curioși si poate unele puncte din planul meu va vor fi de folos.

 

O serie într-adevăr trebuie să aibă acel ceva comun care să lege imaginile.

 

Cred că cel mai logic ar fi să avem o idee sau o poveste în gând și să analizăm toate instrumentele: compoziție, cromatică, spațiu, vestimentație, abordare optică în vederea reprezentării poveștii. Însă sunt de părere că nu ne judecă nimeni dacă procesul este unul invers- pornind de la un studiu mai degrabă tehnic decât ideatic. În cazul meu, recunosc că așa a fost- am vrut să studiez focala de 17 mm și limita fină între perspectiva geometrică și deformarea accentuată, mai ales către marginile imaginii, astfel încât încadrările pe mijloc au fost cumva o constrângere cu care am negociat mult în timpul fotografierii.

De aici am avut și terenul favorabil să mă joc într-o compoziție plină de geometrii.

Un alt element ar fi cromatica

Mă preocup în ultima vreme de o reprezentare bicromată a imaginii și caut să simplific cât de mult pot paleta de culori. Nu este un exercițiu tocmai simplu… De aici a rezultat alegerea vestimentației și a locației. Povestea a rezultat cumva într-un mod firesc cu un fir epic cumva deschis- nu poți să spui exact ce se întâmpla în imagini și recunosc că nu asta am urmărit.

Cred că pentru a porni la drum, e bine să iți creezi un set de întrebări referitoare la seria la care urmează să lucrezi.

Ce vrei să obții? Cum vrei să obții? Unde? Cine sunt personajele? Vrei să pun accent pe subiect sau pe poveste? Acesta de departe nu este setul de întrebări complet și universal definitoriu. Cred că fiecare serie poate fi definită printr-un set diferit de întrebări generale, apoi dezvoltate în detaliu.

Pentru mine cel mai simplu este să mă condiționez de ceva iar atunci încep să aliniez celelalte elemente. Acea condiționare s-ar putea să fie firul comun care trece prin toate imaginile seriei. În cazul meu a fost- crearea unei forme umane alungite- o reprezentare geometrico- abstractă a corpului uman. De aici am ales focala 17mm, am ales un punct de stație mai jos decât sunt poziționate modelele și am căutat o cromatică minimalistă pentru a mă focusa mai mult pe forme și linii. Iar modelele practic mi-au făcut posibil jocul – fără implicarea lor nu știu cum m-aș fi descurcat, a fost un acord unanim să intram în acest proces creativ geometric.

Acest articol vi-l prezint pentru a deschide un subiect în care fiecare dintre cei interesați în crearea unei serii de imagini proprii, să încerce să-și formeze un set de întrebări, un plan de acțiune care vă va ajuta să definiți un drum către o serie de imagini proprie.

 

Cu siguranța, vom mai avea situații când vom reveni pe acest subiect pe viitor, astfel că păstrăm acest articol ca un prim pas în discuții despre serii de imagini.

 

Autor: Tatiana Volontir 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *